Filmová půlnoc v pátek 16. dubna 2010
Orientační čas začátku projekce:
17.00 zahájení v aule gymnázia
17.15 Sejdeme se v Eurocampu | Erika Hníková | ČR | 2006 | 57 min.
18.15 Auto*mat | Martin Mareček | ČR | 2009 | 90 min
18.15 Auto*mat | Martin Mareček | ČR | 2009 | 90 min
19.45 Slepé Lásky | Juraj Lehotský | Slovensko | 2008 | 77 min
21.15 Osadné | Marko Škop | Slovensko | 2009 | 65 min
22.20 Jak se vaří dějiny | Peter Kerekeš | ČR, Rakousko, Slovensko, 2008, 86 min
23.45 Ženy pro měny | Erika Hníková | ČR | 2004 | 77 min
21.15 Osadné | Marko Škop | Slovensko | 2009 | 65 min
22.20 Jak se vaří dějiny | Peter Kerekeš | ČR, Rakousko, Slovensko, 2008, 86 min
23.45 Ženy pro měny | Erika Hníková | ČR | 2004 | 77 min
01.02 konec
Sejdeme se v Eurocampu | Erika Hníková | Česká republika | 2006 | 57 min.
Dokumentární film o vesnici, která nemá klasickou českou hospodu na návsi, ale Eurocamp na svém okraji. Film o možnostech a paradoxní realitě české vesnice v Evropské unii. Co spojuje vesnici Běšiny? Přítomnost mate, tradice téměř vyprchaly a nové příležitosti jsou pro její obyvatele stejně mlhavé jako staré časy. Evropská realita české vesnice svázána v uniformě minulosti a napjatých mezilidských vztahů. Ve vesnici stále ještě fungují tři uniformované spolky - dobrovolní hasiči, myslivci a sokolové. Otázkou ovšem je, zdali žijí spolu, či vedle sebe. Ruina hospody Zenit na návsi je jediným společným bodem, vzpomínkou na časy, kdy to ještě fungovalo, kdy se věci říkaly z očí do oči. Může hospodu jako místo setkání nahradit opuštěná sokolovna či podivný Eurocamp vybudovaný za evropské peníze na kraji obce?
Dokumentární film o vesnici, která nemá klasickou českou hospodu na návsi, ale Eurocamp na svém okraji. Film o možnostech a paradoxní realitě české vesnice v Evropské unii. Co spojuje vesnici Běšiny? Přítomnost mate, tradice téměř vyprchaly a nové příležitosti jsou pro její obyvatele stejně mlhavé jako staré časy. Evropská realita české vesnice svázána v uniformě minulosti a napjatých mezilidských vztahů. Ve vesnici stále ještě fungují tři uniformované spolky - dobrovolní hasiči, myslivci a sokolové. Otázkou ovšem je, zdali žijí spolu, či vedle sebe. Ruina hospody Zenit na návsi je jediným společným bodem, vzpomínkou na časy, kdy to ještě fungovalo, kdy se věci říkaly z očí do oči. Může hospodu jako místo setkání nahradit opuštěná sokolovna či podivný Eurocamp vybudovaný za evropské peníze na kraji obce?
Režie: Erika Hníková
Produkce: Česká televize, Profilm
Producent: Jana Zahradníková
Námět a scénář: Erika Hníková
Dramaturg: Jan Gogola ml., Marie Kučerová
Kamera: Erika Hníková, Martin Schinabek
Střih: Jakub Hejna
Zvuk: Petr Šoltys
Erika Hníková (*1976) absolvovala Katedru dokumentární tvorby FAMU. Během studia na FAMU byly její filmy několikrát oceněny. Film Ženy pro měny, který byl uveden v listopadu 2004, získal například Cenu diváků na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Jihlava. V současné době pracuje na nové koncepci časopisu Nový Prostor, jehož je šéfredaktorkou. Zároveň připravuje nový film.
Auto*mat | Martin Mareček | Česká republika | 2009 | 90 min
"Ovládáme město, nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista, nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu změnit město kolem sebe. RÁNO VSTANU A ZMĚNÍM SVOJE MĚSTO.Auto*Mat je stylově různorodý film, kombinující žánr dokumentu, animace, hudebního klipu a home videa. Časosběrný princip vyprávění je rozšířen provokujícími situacemi a osobním vyprávěním."
"Ovládáme město, nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista, nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu změnit město kolem sebe. RÁNO VSTANU A ZMĚNÍM SVOJE MĚSTO.Auto*Mat je stylově různorodý film, kombinující žánr dokumentu, animace, hudebního klipu a home videa. Časosběrný princip vyprávění je rozšířen provokujícími situacemi a osobním vyprávěním."
Námět a režie: Martin Mareček
Produkce: Bionaut s.r.o.
Producent: Vratislav Šlajer
Výkonný producent: Martin Mareček
Kamera: Jiří Málek
Střih: Martin Mareček, Vít Klusák
Hudba: Martin Mareček, Ondřej Anděra, Tereza Marečková
Zvuk: Michal Gábor, Ondřej Ježek
Produkce: Bionaut s.r.o.
Producent: Vratislav Šlajer
Výkonný producent: Martin Mareček
Kamera: Jiří Málek
Střih: Martin Mareček, Vít Klusák
Hudba: Martin Mareček, Ondřej Anděra, Tereza Marečková
Zvuk: Michal Gábor, Ondřej Ježek
Martin Mareček (1974) - scénárista, režisér, hudebník, pedagog a dramaturg. V dokumentární tvorbě se zaměřil na "ekologii ducha", úlohu neziskového sektoru, s šancí jedince něco posunout, či dokonce změnit v současném světě. Tyto zájmy kulminovaly ve třech stěžejních celovečerních projektech Hry prachu (2001), Zdroj (2005) a Auto*Mat (2009). Ve filmu Auto*Mat se snaží angažovaně promýšlet tzv. individuální mobilitu, varianty pro přirozené omezení dopravy v Praze ne právními regulacemi, ale novým myšlením o možnostech přemisťování.
Slepé Lásky | Juraj Lehotský | Slovensko | 2008 | 77 min
Film o lásce mezi nevidomými lidmi. Lásky jsou jemné, lásky jsou směšné, lásky jsou i slepé... Najít si pravé místo a štěstí ve světě je často těžké i pro vidomé lidi. O co citlivější je tato cesta pro nevidomé. Jejich pohled je v mnohých věcech základní a čistý. A často velmi vtipný. Jejich pohled odkrývá „neviděné dimenze“ toho, co vlastně štěstí znamená. Nevidomý učitel hudby Peter je člověk plný svérázné fantazie. Rád poslouchá dobrodružné rozhlasové hry, které ho vtahují do svého pohádkového světa. Peter se svou ženou žijí milý vztah mezi stěnami malého bytu. Právě tam se odehrává jejich malý, velký příběh.
Nevidomý Rom Miro se zamiluje do takřka nevidomého bílého děvčete. V jeho příběhu poznáváme jeho nelehký boj za svou velkou lásku. Nevidomá Elena touží mít dítě. Příběh představuje ponor do cítění budoucí nevidomé matky. Prožíváme s ní radost i strach a hlavně velkou touhu a sílu mít dítě a vychovat je. Čekání na dítě přináší jemné situace naplněné radostí i otázkami. Nevidomá teenagerka Zuzka se pokouší najít svou první lásku. Poznává ji přes internet.
Film o lásce mezi nevidomými lidmi. Lásky jsou jemné, lásky jsou směšné, lásky jsou i slepé... Najít si pravé místo a štěstí ve světě je často těžké i pro vidomé lidi. O co citlivější je tato cesta pro nevidomé. Jejich pohled je v mnohých věcech základní a čistý. A často velmi vtipný. Jejich pohled odkrývá „neviděné dimenze“ toho, co vlastně štěstí znamená. Nevidomý učitel hudby Peter je člověk plný svérázné fantazie. Rád poslouchá dobrodružné rozhlasové hry, které ho vtahují do svého pohádkového světa. Peter se svou ženou žijí milý vztah mezi stěnami malého bytu. Právě tam se odehrává jejich malý, velký příběh.
Nevidomý Rom Miro se zamiluje do takřka nevidomého bílého děvčete. V jeho příběhu poznáváme jeho nelehký boj za svou velkou lásku. Nevidomá Elena touží mít dítě. Příběh představuje ponor do cítění budoucí nevidomé matky. Prožíváme s ní radost i strach a hlavně velkou touhu a sílu mít dítě a vychovat je. Čekání na dítě přináší jemné situace naplněné radostí i otázkami. Nevidomá teenagerka Zuzka se pokouší najít svou první lásku. Poznává ji přes internet.
Režisér: Juraj Lehotský
Produkce: Artileria
Producent: František Krähenbiel, Ján Meliš, Juraj Chlpík, Marko Škop
Scénář: Juraj Lehotský, Marek Leščák
Námět: Marko Škop
Střih: František Krähenbiel
Kamera: Juraj Chlpík
Produkce: Artileria
Producent: František Krähenbiel, Ján Meliš, Juraj Chlpík, Marko Škop
Scénář: Juraj Lehotský, Marek Leščák
Námět: Marko Škop
Střih: František Krähenbiel
Kamera: Juraj Chlpík
Juraj Lehotský se narodil 17.9 1975 v Bratislavě. V letech 1990–1994 vystudoval střední umělecko-průmyslovou školu, obor fotografie v Bratislavě. V letech 1995 – 2000 studoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě obor režie dokumentárního filmu. Po ukončení studia se věnuje režii dokumentárních filmů, hudebních videoklipů, reklamním a charitativním spotům.
Osadné | Marko Škop | Slovensko | 2009 | 65 min
Starosta vesničky Osadné pan Ladislav Mikuláško je politickým rekordmanem, ve funkci je úctyhodných 36 let. Jeho duchovní protějšek, pravoslavný kněz Peter Soroka za posledních pět let pochoval 50 lidí a pokřtil 2 děti. Osadné pomalu vymírá. Boj za zachránu vesnice začnou vést starosta a kněz spolu se svými manželkami, důležitými stínovými poradci… Starosta i kněz ví, že budoucnost obce může spočívat v rozvoji cestovního ruchu. O pomoc s propagací poprosí PR manažera politického hnutí Rusínská obroda Fedora Vica. Tento politik s humorem Dona Quijota přitáhne do Osadného návštěvu na nejvyšší úrovni z Bruselu. Europoslanec Milan Gaľa je situací v obci dojatý a pozve lokální politiky do Bruselu. Během cesty z kouta Evropy do centra Evropského Babylonu si hrdinové z Osadného prohlédnou a okomentují obrovské prostory parlamentu, navštíví sál pro 785 poslanců a hlavně – střetnou se s elitními europolitiky, kterým představí své nové projekty…
Starosta vesničky Osadné pan Ladislav Mikuláško je politickým rekordmanem, ve funkci je úctyhodných 36 let. Jeho duchovní protějšek, pravoslavný kněz Peter Soroka za posledních pět let pochoval 50 lidí a pokřtil 2 děti. Osadné pomalu vymírá. Boj za zachránu vesnice začnou vést starosta a kněz spolu se svými manželkami, důležitými stínovými poradci… Starosta i kněz ví, že budoucnost obce může spočívat v rozvoji cestovního ruchu. O pomoc s propagací poprosí PR manažera politického hnutí Rusínská obroda Fedora Vica. Tento politik s humorem Dona Quijota přitáhne do Osadného návštěvu na nejvyšší úrovni z Bruselu. Europoslanec Milan Gaľa je situací v obci dojatý a pozve lokální politiky do Bruselu. Během cesty z kouta Evropy do centra Evropského Babylonu si hrdinové z Osadného prohlédnou a okomentují obrovské prostory parlamentu, navštíví sál pro 785 poslanců a hlavně – střetnou se s elitními europolitiky, kterým představí své nové projekty…
Režie, námět a scénář: Marko Škop
Produkce: Artileria, Hypermarket Films, Slovenská televize
Producent: Filip Remunda, Maria Snircova, Marko Škop
Střih: František Krähenbiel
Kamera: Ján Meliš
Zvuk: Ján Ravasz, Marián Gregorovič
Produkce: Artileria, Hypermarket Films, Slovenská televize
Producent: Filip Remunda, Maria Snircova, Marko Škop
Střih: František Krähenbiel
Kamera: Ján Meliš
Zvuk: Ján Ravasz, Marián Gregorovič
Marko Škop (1974) absolvoval žurnalistiku na Filozofické fakultě UK (1996) a dokumentární tvorbu na VŠMU (2001). Působí jako odborný asistent na katedře žurnalistiky. Je členem výboru autorské ochranné společnosti LITA pro oblast televizní režie. Natočil dokumentární filmy pro Slovenskou televizi, televizi Markíza a italskou televizi RAI. S Českou televizí spolupracoval na filmech Slávnosť osamelej palmy a Iné svety.
Jak se vaří dějiny | Peter Kerekeš | Česká republika, Rakousko, Slovensko, 2008, 86 min
Dokumentární film o armádních kuchařích. Ukazuje vliv stravování tisíců vojáků na vítězství a porážku. O poli zvaném kuchyně, kde se příprava jídla stává bojovou strategií. Boj za velké ideály stojící na silných nohách kuchyňského stolu. Film je postaven na jedenácti receptech kuchařů od druhé světové války až po válku v Čečně, od Francie přes Balkán až po Rusko.
Dokumentární film o armádních kuchařích. Ukazuje vliv stravování tisíců vojáků na vítězství a porážku. O poli zvaném kuchyně, kde se příprava jídla stává bojovou strategií. Boj za velké ideály stojící na silných nohách kuchyňského stolu. Film je postaven na jedenácti receptech kuchařů od druhé světové války až po válku v Čečně, od Francie přes Balkán až po Rusko.
Režie a scénář: Peter Kerekes
Produkce: Mischief Films, Negativ s.r.o., Česká televize
Producent: Georg Misch, Pavel Strnad, Peter Kerekes, Ralph Wieser
Zvuk: Daniel Němec
Hudba: Marek Piaček
Střih: Marek Šulík
Kamera: Martin Kollár
Produkce: Mischief Films, Negativ s.r.o., Česká televize
Producent: Georg Misch, Pavel Strnad, Peter Kerekes, Ralph Wieser
Zvuk: Daniel Němec
Hudba: Marek Piaček
Střih: Marek Šulík
Kamera: Martin Kollár
Peter Kerekes (1973) narodil se v Košicích. Vystudoval režii na VŠMU v ateliéru profesora Stanislava Párnického. Věnuje se režii dokumentárních filmů. V současnosti vede společně s Markem Šulíkem Ateliér dokumentárního filmu na VŠMU. Autor filmů Ladomírské morytáty a legendy (1998) a 66 sezón (2003)
Ženy pro měny | Erika Hníková | Česká republika | 2004 | 78‘
Vzrušující výpověď o ideálech a realitě ženské krásy, která vyvolává rozruch na mezinárodních festivalech i v sálech kin. Scénář a režie E. Hníková. Celovečerní film "Ženy pro měny" režisérky Eriky Hníkové je tragikomický příběh o obyčejných ženách, které se nechávají ovlivňovat současným ideálem ženské krásy a chtějí se mu co nejvíce přiblížit. A je to také film o lidech, kteří tento ideál vytvářejí a o spoustě peněz, které se díky síle kultu krásy denně utrácejí. Paní Eva vloží své tělo do rukou plastického chirurga a nechá si zvětšit prsa tak, jak po tom celý život toužila. Paní Magda zkouší všechny možné i nemožné prostředky na hubnutí. Slečna Karolína používá tu nejnovější kosmetiku a kupuje si oblečení podle poslední módy. Dívka Zuzana přichází na soutež Topmodelka nového tisíciletí a chce uspět. Všechny hrdinky touží po těle modelek z titulních stran dámských časopisů. Doslova bojují o dokonalé tělo a jejich příběhy mnohdy působí až absurdně a komicky. Jejich život je ve filmu sledován v průběhu jednoho roku.
Vzrušující výpověď o ideálech a realitě ženské krásy, která vyvolává rozruch na mezinárodních festivalech i v sálech kin. Scénář a režie E. Hníková. Celovečerní film "Ženy pro měny" režisérky Eriky Hníkové je tragikomický příběh o obyčejných ženách, které se nechávají ovlivňovat současným ideálem ženské krásy a chtějí se mu co nejvíce přiblížit. A je to také film o lidech, kteří tento ideál vytvářejí a o spoustě peněz, které se díky síle kultu krásy denně utrácejí. Paní Eva vloží své tělo do rukou plastického chirurga a nechá si zvětšit prsa tak, jak po tom celý život toužila. Paní Magda zkouší všechny možné i nemožné prostředky na hubnutí. Slečna Karolína používá tu nejnovější kosmetiku a kupuje si oblečení podle poslední módy. Dívka Zuzana přichází na soutež Topmodelka nového tisíciletí a chce uspět. Všechny hrdinky touží po těle modelek z titulních stran dámských časopisů. Doslova bojují o dokonalé tělo a jejich příběhy mnohdy působí až absurdně a komicky. Jejich život je ve filmu sledován v průběhu jednoho roku.
Námět, scénář, režie: Erika Hníková
Kamera: Marek Janda
Střih: Jakub Hejna
Zvuk: Milan Petrinjac
Kamera: Marek Janda
Střih: Jakub Hejna
Zvuk: Milan Petrinjac
Soubory ke stažení
Publikováno: 15.04.2010